Planowanie kampanii reklamowej

Opakowania towarów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż jedynie ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, projekt graficzny musi jeszcze przekazać właściwe informacje we uzasadniony sposób.

Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze przenigdy nie było tak ważne. Na półkach sklepowych świetnie zaprojektowane, kreatywne opakowanie może mieć kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt lub linię produktów spośród innych (sprawdź: materiały reklamowe). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma przede wszystkim podłoże emocjonalne. Bez wątpienia na prawdę ładny, atrakcyjny schemat graficzny nie wystarczy, jeżeli za produktami nie stoi odpowiednia, akceptowalna jakość. Innowacyjne marki są demonstrowane na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W takich przypadkach opakowanie wprost demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to 1szy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko narzędziem komunikacji i marketingu, ale też narzędziem logistycznym, dlatego istotne jest, aby było wytrzymałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania a także zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, tekst, elementy graficzne), oraz wykonujemy koncepcję graficzną opakowania. Podczas prac projektowych kreujemy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. Jeśli asortyment produktów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnorakich formatów. Jest to konieczne, ponieważ różnorodne formaty opakowań towarów mogą posiadać bardzo różnorakie proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do w zasadzie każdego z nich osobno (polecamy: dowiedź się więcej o materiałach reklamowych dla firmy). Jeżeli asortyment produktów jest dostępny wyłącznie w jednym schemacie, ten element jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym formacie, ale o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga stworzenia wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Oczekiwania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary krojów czcionek itp.) są dostarczane i kontrolowane przez klienta.

Polecamy: www.iveno.pl/zapytanie