Lektor – czym się kierować przy wyborze?

Usługi lektorskie są potrzebne w wielu przedsięwzięciach, na przykład przy produkcji promocji. Warto dodać jednak, że lektor do promocji powinien charakteryzować się bogatym doświadczeniem a także odpowiednimi umiejętnościami, zdobytymi w głównej mierze dzięki odpowiedniemu wykształceniu kierunkowemu. O ile więc szukamy dobrego lektora do naszego przedsięwzięcia, przede wszystkim sprawdźmy jego portfolio.

Dobry lektor – na co zwrócić uwagę?
Dobry lektor to przede wszystkim lektor z bardzo dużym zapałem do pracy, który jest otwarty na uwagi oraz wskazówki reżysera. To również osoba, która jest terminowa oraz profesjonalna (zobacz więcej: lektor do reklamy). Polski lektor bardzo dobrze sprawdza się w takich produkcjach jak marketing, jak też w filmach obcojęzycznych. Sporym ułatwieniem w pracy głosem jest niewątpliwie odpowiednie wykształcenie, na przykład studia aktorskie, które przygotowują do pracy w zawodzie lektora. Oczywiście duże znaczenie ma także bogate doświadczenia, w głównej mierze praca w radiu czy przy audiobookach. Warto zdawać sobie sprawę, że voice over powinien mieć odpowiednie zaplecze oraz warsztat, aby wykonywać własne obowiązki całkowicie profesjonalnie a także w zgodzie z wytycznymi danej produkcji (polecamy: lektor do reklamy). Jeżeli zatem szukamy doświadczonego lektora, zwróćmy wyjątkową uwagę na jego portfolio a także podejście do zadań zawodowych. Jeśli będziemy kierować się tymi zasadami, niewątpliwie uda nam się wybrać odpowiednią osobę, która oferuje kompleksowe oraz profesjonalne usługi lektorskie. Warto zdawać sobie sprawę, że lektor wpływa na jakość całej produkcji jej odbiór przez widzów.

Zobacz: voice over.