Ulotki reklamowe to materiały promocyjne, które muszą przyciągnąć uwagę czytelnika i przekazać mu bardzo istotne informacje w jak najkrótszym czasie. Muszą być więc zaprojektowane gruntownie i z myślą o tym, co chcemy powiedzieć w danym momencie. Ulotki są nadal jednym z najbardziej rozpowszechnionych narzędzi reklamowych.
Ulotki są produktem uniwersalnym. Ten rodzaj promocji jest jedną z najbardziej skutecznych i sprawdzonych strategii biznesowych (zobacz również: materiały reklamowe). By w pełni wykorzystać ten środek reklamy i marketingu, istotne jest, ażeby ulotka była interesująca i łatwo przyciągała uwagę.
Opłacalna reklama
Zacznijmy od początku: ulotka reklamowa to publikacja papierowa o ograniczonym nakładzie, składająca się z jednej strony zadrukowanej po jednej albo obu serwisach. Ulotki są przeznaczone do dotarcia do szerokiego grona odbiorców w krótkim czasie i odznaczają się wysokim stopniem uniwersalności dzięki niezliczonym możliwościom dopasowania treści i grafiki. Firmy, przedsiębiorstwa i organizacje wykorzystują ulotki reklamowe do promowania produktów, usług i wydarzeń bez ponoszenia nadmiernych kosztów, dzięki łatwej dystrybucji w punktach dystrybucji, centrach handlowych i skrzynkach pocztowych (sprawdź też: dowiedź się więcej o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizualnej). Pierwszym krokiem w tworzeniu ulotki jest zaprojektowanie komunikatu, który ma zostać przekazany. Główne punkty to: temat ogłoszenia, informacje, które trzeba zamieścić, opis wydarzenia/produktu/usługi a także dane kontaktowe. Napisanie tekstu ulotki jest jednym z najważniejszych elementów. Treść musi być krótki, nagłówki i podtytuły muszą być z uwagą dobrane, a każde frazę musi być wyważone. Czytelnik musi natychmiast zrozumieć, co jest przedmiotem reklamy. Projekt graficzny powinien być wykonany w wyrazistych barwach, które przyciągają uwagę.
Więcej: https://www.iveno.pl/kalendarz-ksiazkowy-tygodniowy-a5-wieczny