Dlaczego tak ważna jest reklama

Opakowania produktów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż wyłącznie ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, projekt graficzny musi jeszcze przekazać właściwe informacje we właściwy sposób.

Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze przenigdy nie było tak ważne. Na półkach sklepowych dobrze zaprojektowane, kreatywne opakowanie może posiadać kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt lub linię towarów spośród innych (sprawdź tutaj: projektowanie graficzne). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma przede wszystkim podłoże emocjonalne. Oczywiście przepiękny, atrakcyjny projekt graficzny nie wystarczy, jeżeli za produktami nie stoi odpowiednia, akceptowalna jakość. Nowoczesne marki są przedstawiane na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W tak zaistniałych okolicznościach opakowanie bezpośrednio demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to 1szy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko i wyłącznie narzędziem komunikacji i marketingu, ale także narzędziem logistycznym, dlatego istotne jest, ażeby było trwałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania a także zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, treść, elementy graficzne), oraz robimy koncepcję graficzną opakowania. Podczas prac projektowych wytwarzamy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. O ile asortyment towarów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnorakich formatów. Jest to konieczne, ponieważ różnorakie formaty opakowań towarów mogą mieć bardzo różne proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do każdego z nich osobno (więcej informacji na stronie: przeczytaj więcej o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizualnej). Jeżeli już asortyment produktów jest dostępny tylko w jednym formacie, ten element jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym formacie, niemniej jednak o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga wykonania wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Wymagania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary krojów czcionek i tym podobne.) są dostarczane i moderowane przez klienta.

Więcej informacji na stronie: www.aldo-kalendarze.pl/kalendarze-ksiazkowe-indywidualne