Czy warto inwestować w materiały reklamowe

Projektowanie opakowań to bardzo ważny krok – powinno się go wykonać w sposób przemyślany. Opakowanie jest na prawdę bardzo często – jeśli nie za każdym razem – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze złudzenie.

Nigdy nie mamy drugiej szansy, aby zrobić pierwsze złudzenie (zobacz: materiały reklamowe). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla tworzenia u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt graficzny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą towarów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z głównych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak także tradycyjna konsumpcja) ma na celu wyłącznie zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeżeli już myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, musimy poszerzyć nasze horyzonty. Powinniśmy brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie użytkownika końcowego, niemniej jednak także wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Musimy też zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań na prawdę bardzo często brakuje szczerości w określaniu, czym dokładnie jest oferowany przez nas produkt (zobacz również: dowiedź się więcej o firmowych materiałach reklamowych). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. W rzeczywistości w tym przypadku najczęściej kupujemy zwyczajne herbatniki, a czekoladę musimy oczywiście dodać sami. Jest to też częste zjawisko w dziale mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak aby nie oszukiwać klientów.

Zobacz: www.iveno.pl/kontakt