Kampania ulotkowa, dokładnie tak samo jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja pomiędzy narzędzi marketingowych, która przez cały czas się odnawia. Ale nie chodzi wyłącznie o ulotki: można także dostarczać bezpłatne próbki albo oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, a także wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.
Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi oznacza możliwość skutecznej reklamy firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (polecamy: zerknij jeśli chcesz wiedzieć więcej o projektach graficznych).
Projekt graficzny – ulotki reklamowe
Głównie powinno się wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki albo broszury, która ma być wykonana. W współzależności od tego, jaką formę sprzedaży materiałów reklamowych wybrałeś, na prawdę dobry rozmiar będzie się różnił. Jeśli przykładowo zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, ze stuprocentową pewnością dużo lepiej będzie zaprojektować małe ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni albo torby, natomiast jeżeli już marketing ma być dostarczona do domów, format może być większy (zobacz również: projekt graficzny). Następnym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, łatwe geometryczne kształty o dużym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Istotne jest również określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, jeżeli kierujemy go do młodej lub starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał też decydujące znaczenie przy określaniu wielkości czcionki, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.
Polecamy: www.iveno.pl